Is nooit meer piekeren een illusie?

Gepubliceerd op 30 oktober 2020 om 14:25

Nooit meer piekeren is een illusie.

Nooit meer piekeren, is dat een illusie?
Ik zal je een mooi voorbeeld geven vanuit mijn praktijk.
Laatst had ik weer zo’n mooie sessie; Jos 33 jaar (niet zijn echte naam) kwam voor de 4de  en naar dat ik verwachtte laatste sessie.

Hij vertelde dat het heel goed met hem ging. Hij heeft inzicht gekregen hoe het werkt in zijn hoofd en ook in wat voor hem heel belangrijk is; zijn kernwaarden. Daardoor weet hij nu wat zijn (onbewuste) drijfveren zijn en begrijpt hij zichzelf ook veel beter.

En verder heeft hij van 2 nare gebeurtenissen, waar hij veel over piekerde, de negatieve lading afgehaald, en hij heeft ook geleerd hoe hij op een praktische manier met zijn eigen ‘informatiestress’ kan omgaan.

Jos kan nu zijn hoofd ook even op 'uit’ zetten……

Hij kan nu de UITKNOP voor zijn piekergedachten bedienen.  Daardoor slaapt hij ook weer goed en het loslaten van bepaalde situaties, wat eerst zo moeilijk voor hem was, is nu geen probleem meer. Geen kort lontje meer maar de boel weer onder controle. Ik heb echt geen klachten meer zegt hij en Jos is er blij mee. 😊 Deze 4de sessie was dus eigenlijk helemaal niet meer nodig; en daarom hebben we gewoon gezellig een kopje koffie gedronken.

Terwijl ik dit stukje schrijf bedenk ik dat dit voor sommige mensen als een succesverhaal moet klinken; te mooi om waar te zijn. Toch gebeurt dit veel in mijn praktijk.


Nooit meer piekeren, is dat een illusie?

Ja, nooit meer piekeren is een illusie. Piekergedachten kunnen altijd weer komen, er zijn tenslotte zoveel verschillende redenen om te piekeren.

Maar wat heb je dán aan een UITKNOP?  

Als mensen ervaren dat je wel degelijk invloed op het piekeren kunt hebben door het bedienen van de UITKNOP,
maakt dat een groot verschil. Een UITKNOP voor je piekergedachten is echt de basis voor rust en overzicht in je hoofd.
En als je net als Jos, niet te lang blijft rondlopen met je klachten en tijdig aan de bel trekt, dan zit je met 3 sessies vaak alweer helemaal op de rit.

Werkt het voor iedereen zo snel?

Het kan ook gebeuren dat je al jarenlang met klachten rondloopt. Je hebt bijvoorbeeld last van (faal)angsten, een pestverleden, leerproblemen, slaapproblemen, concentratieproblemen, burn-outklachten, een trauma, PTSS of je hebt verliezen geleden in je werk, relatie, gezondheid, of na een verhuizing of de negatieve gevolgen van een (vecht)scheiding.
Of je weet gewoon niet zo goed waar jouw probleem nou vandaan komt, het gaat gewoon niet echt lekker met je maar je kunt er zelf maar moeilijk de vinger opleggen.

Ik kan je helpen om dit te ‘ontrafelen’. Waar zit de oorzaak van je probleem? En als we dat duidelijk hebben kan ik je verder helpen om zo te voorkomen dat het hoofd weer ‘vanzelf’ vol of overloopt. Ik hoef geen details te weten, wat je voor je zelf wil houden, blijft bij jou.

Altijd eerst een basisrust

Dit is dus mijn werkwijze; eerst zorgen voor een basisrust zodat er weer overzicht komt. En als dit niet voldoende voor je is gaan we van daaruit aan de slag met de OORZAAK van het probleem. Daar zijn gemiddeld zo’n 5 sessies voor nodig.
(Mijn stelregel voor het aantal sessies;  zoveel als nodig, en zo weinig als mogelijk.) 

Wil jij hier meer over weten?
Stuur even een berichtje naar mij en ik neem zo snel mogelijk contact met je op om te kijken wat ik voor je kan betekenen.

Wil jij 5 praktische tips voor rust in je hoofd waarmee je gelijk aan de slag kunt.

Download hieronder mijn e-book

👇🏻


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.